Home

Nu är jag hemma ifrån en underbar vecka på mallorca! Vi var på ett ställde som heter Cala d'or och som vi inte visste så mycket om.

Cala D'or är ett litet ställe som ligger i sydöstra Mallorca. De har inte några långa sandstränder utan massor med olika badvikar. När vi kom fram till flygplatsen brukar man vanligtvis få gå på någon av bussarna men den här gången sa reseledaren att vi hade fått en taxi för bara oss eftersom vi var dem ända som skulle dit,
Vi kom dit runt 3 på natten. Vi var supertrötta  och allt var kolsvart.
Dagen efter så upptäcker vi att vi bor ju så vi ser havet och att det är ju massa människor här. Allt kändes så öde.
Det är ett ställe som inte är lika turistigt som Alcudia. Här var det många som kom från Skandinavien, Storbritaninen men även många av spanjorerna själva. Och det var inget bamseklubben eller sånt jobbigt heller men ändå stora hotell man bodde på.
På första kvällen när vi skulle äta mat så såg vi massa affärer som MANGO<3, massa resturanger,barer och sånt.
Det var inget ställe jag kanske åker till med mina vänner om manska festa men om man vill ta de lungt, sola, ha fint område och ändå lite kul på kvällarna men inte hela natten så är det ett ställe att rekomendera! Det var jättefint.
Det finns även en hamn som vi var på en kväll där de hade resturanger och jättefina båtar :)



























Kommer nog lägga in fler bilder här. Men det är bara kanske. Annars får ni hålla utkik på min bilddagbok för där kommer jag i princip lägga in alla! :) www.bilddagboken.se/amuundaah Fas bara de som är inloggade kan se.

Nu ska kolla lite tåg och busspriser!

puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0