Att locka ett hår

Jag lockade allt med en gammal vanlig locktång. Ofta gör många misstaget och börjar ifrån toppen och sedan rullar upp men om man tar slinga för slinga och börjar vid roten och sedan snurrar runt resten av slingan runtom tången så blir dom riktigt fina! :) Men man måste såklart ha tålamod! Det här gör jag inte precis en vanlig morgon om man säger så. Tar alldelles för lång tid!


Kan visa för er som inte har fredag ungefär hur man ska göra:

1. Jag börjar sätta upp allt hår i en bulle på huvudet förutom lite av underhåret.

2. Sen lockar jag i slingor. Ta inte för mycket hår!

3. När man är färdig med allt hår som är nere sprayar man och sedan sätter det i en löstofs. Ta sedan ner nytt hår ifrån bullen,
4. När det är bara luggen kvar kan man försöka forma den hur man vill.
5. Spraya allt hår och vänta en stund.
6.  Dra igenom med en kam som har stora mellanrum.

Det stod att det ska vara snyggare dan efter. Jaa vi får väll se imorn! Kanske är så eller så ser det ut som ett fågelbo :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0