BILDER!!

Idag följde min systers kamera med! Så nu har vi bilder ifrån dagen. Gud så härligt!
 Men det är dock en rätt så dålig kamera...

Idag i alla fall så har vi varit på middag i Wreta som låg uppåt Nyköping nästan. Vi tog med oss mormor eftersom hon fyller på tisdag och min pappa fyller 50 på onsdag så det blir så mycket just nu. Därför tog vi med henne dit och hade det trevligt! :)
Vi har ätit tre-rätters och det var sjukt mycket mat! Nu har man väll ätit för resten av dagen.
Förresten så satt han som sjunger "ser du stjärnan i det blå" på julaftonsprogrammen bakom oss. Mormor kunde som vanligt inte hålla käften och ville försökte kommentera det hela tiden.


Nyss såg jag på idol-reprisen ifrån fredags. Rabih är min favorit :) Sen förstår jag inte vad Camilla håller på med. Hon kommer ju ifrån Norrköping men tyvärr har hon inte alls mitt stöd. Men hon verkar ju ha det av svenska folket. Sverige gillar ju typ schlager och sånt. De flesta svenskar förstår ju inte musik tyvärr...

Här kommer bilder ifrån dagen.










Förrätt: Kantarellsoppa med svart kaviar, örtgifflar, äppelkompott, rökt lax.



varmrätt: Aprikosmarinerad fläskkarré, potatis, hjortsfärsbiffar på spett och palternackspuré. ( Jag tycker inte om puréer).



Stina fick pannkaka istället



Efterrätt: Tre tryfflar. Den i mitten var godast!! Det var vit choklad.



stina fick en asgod glass istället.

Bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0