TILL ALLA ENSAMMA DÄRUTE!

Idag är det alla hjärtans dag!

Idag finns det många där ute som verkligen hatar denna dag. Tro mig, jag vet precis hur det känns. Idag kommer jag iofs ha en underbar dag med min pojkvän men så har det aldrig varit förr.

Jag vet precis hur det känns när man ser hur alla ”kära” firar med varandra, när man hör/ser/får frågor om vilka planer man har för alla hjärtans dag och jag vet hur det känns att aldrig få någon ros i skolan.

De ända som fick rosor var de populära och då sprang de runt som om de vore de lyckligaste i världen och där satt man själv och kände sig helt bortglömd.

Jag har aldrig tillhört något gäng heller så jag kunde liksom inte fira tillsammans med massa vänner.

Det ända jag fick i skolan som resten av hela skolan fick var sådana lappar som FRIENDS skrev och satte  på allas skåp där det stod t e x ”vi tycker om att du finns”.

Yeah right!

 

Även fast jag alltid tyckt alla hjärtans dag är skitviktig och hoppats på att något kul ska hända varje år så kan jag också tycka att det är ganska så larvigt.

Visst idag kommer jag visa hur mysigt jag och Erik kommer ha det i vårt nya badrum.

Jag kommer att fixa det för jag har aldrig firat med någon så jag har kommit på att man kanske ska ta saken i egna händer själv.

Det är ett tips till alla därute. De flesta har väll någon nära som man älskar. Det kan vara vem som helst. Gör något fint för den personen. Köp typ gelehjärtan eller något och sitt och prata med den personen.

Men som sagt. Det är inte säkert att han eller hon har tid för jag vet hur det känns också. Funkar inte den idén så ville jag bara skicka en hälsning till alla därute som är ensamma.

Jag tänker på er också för jag vet hur det känns!

Men någon gång kommer allting att vända. Kom ihåg det!

Dessa personer som fick rosor i skolan kanske inte får det så kul när dem blir äldre och då kanske just du har en person som du älskar och kan vara med.

Försök tänk så istället och skit i alla bloggar som du ser ska fira med sin partner och sedan vill att du ska kommentera dina ”alla hjärtans dag” planer, bara för dem vill skryta hur bra flick/pojkvän de har.

Sjukt larvigt.

Så tänk på mitt tips. En dag vänder allt och då kommer du få en underbar alla hjärtans dag, även fast du kanske inte får det idag.

Det har iaf jag fått!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0