Jobbiiiigt!

Asså detta inlägg har jag gjort om 3 ggr nu!!!
Det e nåt fel på datorn tror jag...

Jaja iaf. Jag mår skitdåligt fortfarande men mkt bättre idag än igår! men jag får ju som sagt mina hostanfall och tappar rösten vissa ggr under dagen.
Har gått ner 2 kg under denna veccka med. Eller, under 2 dagar. Förstår itne varför eftersom jag ätit asmkt och nu kmr jag gå upp allt igen för nu är det helg!

Sådär. Nu ska jag skriva om magövningarna som jag klarade av att göra idag eftersom jag tog en ipren till frukost så att jag kunde bli av med min mensvärk någon gång.
Anledningen var för att jag ville känna om jag hade några magmuskler där och se hur mycket jag ska köra igång på sen när jag ska börja träna.
Trodde faktiskt inte jag skulle orka så mkt men det gjorde jag! Har ju inte tränat på nästan 2 månader :S

Jag tränade 3 olika magövningar. Bara nedre- och  sidomusklerna.



Denna övning är jätte bra! Den tar på de raka nedre magmusklerna.
Du ligger på rygg med benen upp i luften så rakt som möjligt. Sen drar du dem mot dig (försök att inte lyfta upp rumpan) och sen ifrån dig.
Den ser och verkar enkel och visst är den lätt och utföra när man får till den. Men tar mer än vad man tror.
Den körde jag 20x3

Sen körde jag den s k "cykelövningen" där man ligger på rygg med benen böjda mot sig som en köttbulle.
Sen drar man upp överkroppen diagonalt mot det ena benet. Då låter man det andra benet gå ut.
Sen böjer man tillbaka till nästa och så fortsätter man att "cykla".
Den körde jag 15 x 3.

Nu kmr den jobbigaste. När man kör den känner man sig som en klumpig flodhäst men den är superbra!
Men ligger på sidan med benen fast båda skulderbladen ska ligga mot golvet.
Sen pressar men upp överkroppen över benen som bara ligger helt stilla åt sidan på varandra på golvet.
Den är faktiskt ganska jobbig men väääldigt bra för hela sidan!
Den körde jag 20 på varje sida x 3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0