Tandställningskrångel, fredagsmys, trerättersmiddag, ett litet tips och kattSkit!

Hej!!
Nu sitter jag här och ska snart göra lite vettigare grejjer men nyss kände vi att det lukta typ kattpiss så pappa tände en brasa. Men nu precis såg vi ju att det låg kattskit bakom en dörr. Jävla Holger är det som gjort det. Drf han betedde sig så konstigt hela tiden :P

Igår iaf så var det hemmamys med pizza från perfect då jag blev lite nostalgisk. Vi åt alltid där när jag va liten och då la dom alltid på räkor på hawaiin fast det gör dom ingenstans och är så besviken på att jag aldrig fått ätit det igen. Men det fick jag igår! :) Myys. 
Men en sak som är jobbig!!! Det spänner rejält i min tandställning så jag skulle kunna sitta och bara tjuta nu men jag fåt bita ihop helt enkelt!
Dom har tagit bort den jobbiga järngrejjen i gommen så det är bra men känns så ovant nu :P Men dom gjorde så det står ut i framtänderna då jag fick en stor tråd som sticker upp asfult där bara för att en glugg ska växa igen :O
Och sen så gjorde han fel hela tiden och slet som ett lejon sliter i sin köttbit i min mun typ så det gjorde asont och nu spänner det som fan!
Kan inte tugga men får knapra i mig ipren för då går det :)



Vaknade halv nio brevid min älskling imorse<3 Det va jättemys!
Sen gick jag klädd i endast nattlinne, minkpäls och stövlar när jag skule hämta tidningen :P





Erik drog tidigt och jobbade. Jag och pappa drog till ica för att handla mat till ikväll.
Jag ska nämligen till Erik innan han kmr hem från jobbet och laga trerätters!

Hoppas inte Erik läser detta för det här är menyn inför ikväll:

Förrätt: Egengjord skagenröra på toast. Toppad med dill och rom.

Varmrätt: Egenmarinerad fläskfilé med potatisgratäng som jag ska improvisera massa med och bearnarisesås från Jensen.

Efterrätt: Vit chokladmousse med hallon.


Sen har jag rött vin, naturgodis och mörk choklad som vi kan gå och smaska på när vi vill under kvällen<3
Mys helt enkelt! :)


MEN har ej gjort denna mat nån gång så vi får helt enkelt så hur det går med det! :P heheheheeh

Nu ska jag värma pizza.
Nu kommer ett tips till pizza som är kvar från dan innan!
Värm den INTE i micron. Värm istället på stekpannan. Då blir den var och god på fast med krispig botten :)
Bra va ?


Nu ska jag säga lite bra saker jag ska göra med innan jag åker till Erik.

-kolla upp buss.
- göra skagenröra + marinad hemma
- skriva ansökan om sommarjobb.
- Se om jag kan ackorden
på Medina - sagoland.
- Försöka se om jag kan hitta inspiration till att välja låt till familjekonserten.

Bra saker va ? :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag kommer över sen och äter ;). Det roliga är att Erik och jag pratade om vad det skulle bli för mat ikväll. Då sa jag att jag är sugen på fläskfilé och potatisgratäng he he. Hoppas ni får en toppen kväll!!

2010-01-30 @ 15:30:21
URL: http://vitvaarkarlek.blogg.se/
Postat av: Maria

Var ju en sak till. Lider med dig och tandställningen, vet hur j**la ont det gör när dem precis har spänt. Men snart slipper du den! :D

2010-01-30 @ 15:31:37
Postat av: Amanda

Haha vad coolt :P Jo det var mysigt faktiskt :D

Ja det gör skitont! Och man blir på så dåligt humör och vill inte prata eller öppna munnen överhuvudtaget men det ska bli så skönt ifall jag får ta bort den nästa gång! :)

Förlåt om jag inte följde med till ikea idag men är i världens oform för att va ute bland folk och behövde plugga! hehe :)

2010-01-31 @ 13:25:42
URL: http://amandiies.blogg.se/
Postat av: Maria

Det gjorde inget.Vi skulle lämna tillbaka lite saker bla. Kommer ju fler ggr :)Skolan är viktigare än Ikea dessutom :P

2010-02-01 @ 14:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0