Barnaga

Såg precis ett avsnitt av "Tyra show" där dem diskuterade barnaga.
Jag tycker att det absolut inte är okej att aga sina barn i uppfostran. Hur kan man tro att dem lär sig ? De som agar sina barn har väll antagligen blivit agade själva när dem blev uppfostrade och vad lär man sig av det? Jo man agar sina egna barn sen. Det finns en skillnad på aga och misshandel och det ska man veta såklart.
Men att daska till sitt barn på rumpan är lika förnedrande som att man skulle få ett riktigt slag på ansiktet.
Jag förstår inte hur man kan ha mage att göra så och det får mig att må illa verkligen. Hur kan man vilja förnedra sina barn på detta sätt? När det finns så många sätt att hantera sina barn på så väljer man detta för man är för lat för att kunna förklara. När man daskar till sitt barn för att den gör fel så blir ju bara konsekvensen att det blir rädd eller får psykiska problem. Ett barn kommer ju aldrig glömma känslan när ens förälder eller annan vuxen hanterade på det sättet.
En föräldrer ska vara ens ledande väg i sitt liv och förklarar man för dem utan att förnedra men visar att det blir konsekvenser när man gör  något dumt så blir tror jag att barnen inte kommer vara rädda inför framtiden.

Nu är ju detta inte så vanligt i vår kultur men det finns ju ändå kvar på många ställen.
Inget barn ska behöva utsättas för detta!
Jag kanske inte blir världens bästa mamma men något jag vet är att jag aldrig kommer slå mina barn i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag håller med dig till fullo!! Skulle ALDRIG kunna slå mina barn! Man kan säga till när dem gör något dem inte får på ett bra sätt istället för att slå dem.

2010-07-19 @ 20:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0