Blir så trött bara

Jag är så jävla trött på att tjuta över mina betyg. Jag gör så gott jag kan men ändå räcker jag inte till.
Ni kan säga att jag är duktig men det är klart ni tkr det när ni känner mig. Och det räcker inte för att komma någonstans i livet!
Jag är så jäävla trött på att betygen jämnt ska vara så orättvist. Jag kan stå här och predika om hur dåliga betyg är och hur mkt man måste fejka för att komma nånstans men ingen kommer ju tro mig eftersom alla tror att jag skyller ifrån mig från mina taskiga resultat.
Jag är verkligen inte bra på något och det är så jag känner hela tiden. Sen säger alla som känner mig att jag är så smart o.s.v men det är väll för att jag finns för er.
Det ända jag kan åstadkomma i livet verkar ju vara att bara finnas för alla. Det är inte så jag vill leva mitt liv men det är så det blivit.
Jag vill bara komma fram på ett ärligt sätt. Men tydligen ska man spela och fejka hela tiden. Kan man inte bara få var sig själv.

Är sjuk nu också och det gör ju inte saken bättre.
Hejdå

Kommentarer
Postat av: Maria

Tråkigt att du känner som du känner! Man kan inte göra mer än sitt bästa och jag tycker att det verkar som du kämpar på massor! Jag har inte heller världens bästa betyg men man klarar sig bara man har G även om man gärna vill ha MVG. Ska du läsa vidare sen så räcker det med att du har G och klarat kursen. Jag var själv sååå skoltrött i tvåan på gymnasiet så jag nästan tänkte hoppa av. Kämpa på Amanda du fixar det här!

2010-06-03 @ 13:11:29
URL: http://vitvaarkarlek.blogg.se/
Postat av: Amanda

Tack Maria! Det är bara så jobbigt att känna sig sämst alltid. För man jämför sig så lätt med andra och om jag gör det så har jag nog sämst nästan i hela klassen faktiskt. Alla lärare har ju fått den uppfattningen så därför kan dem inte riktigt se mig. Och eftersom jag inte har någon motivation att göra något så orkar jag inte kämpa för att visa dem att dem har fel. Men det är som du säger. Får jag G i allt så klarar jag ju mig. Jag blir bara så trött och jag tycker betyg är så fel ibland och sen så fungerar jag inte teoretiskt heller.

2010-06-04 @ 16:52:26
URL: http://amandiies.blogg.se/
Postat av: Maria

Du ska inte jämföra dig med andra, jämför bara med dig själv. Alla är vi olika och lär oss olika fort och på olika sätt. Det kommer gå jättebra för dig och vet du en sak du är väldigt duktig på att sjunga så du är inte sämst på det iaf!!!

2010-06-04 @ 17:43:04
URL: http://vitvaarkarlek.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag vet! Fast det är så lätt att man för det. Speciellt i min klass! Alla vill vara bäst. Det vill jag också och då är det inte så konstigt att man jämför sig. Men tack iaf, vad snäll du är! :)

2010-06-07 @ 10:25:02
URL: http://amandiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0