Midsommarafton

Midsommar var ganska lugn men mysig i år.
På dagen hjälpte vi alla till hemma och klädde midsommarstång och gjorde kransar. Som vanligt är jag den som blir arg för att min krans blir så ful tjuter nästan varje gång vi ska pyssla eller göra kransar i familjen :P

På kvällen lekte vi lekar. Bl. a godissnöreleken, kasta stövel, irländsk julafton, klädstafett, billeken och kasta stövel. Sen körde jag mot Erik i att sätta penna i flaskan och jag är verkligen bäst på det måste jag säga. Jag vann såklart över min Erik!
Sen körde vi singstar inatt.

Sen har jag ätit så mkt igår så jag höll på och dö. Säkert 120 000 kcal.



 

Jordgubbar med mjölk till lunch

 













Elsa var också här. Hon sprang som en galning efter alla bollar och lekte runt på gräsmattan så hon blev ganska trött och lugn senare på kvällen :)



















Pappa sjöng lite för oss också innan han höll på och somna i fåtöljen.

Sen körde vi ett spel som Erik lärde oss som heter "mutta". Det är typ världens enklaste spel och vi körde 10 omgångar. Varenda gång pappa skulle slå tärningarna så fick vi förklara för honom hur spelet gick till. Han fattar fortfarande inte hur man ska göra.


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad mysigt ni verkar ha haft det :) Snäll å snäll ;), hellre att kläderna kommer till användning än att kasta dem. Jag köper en massa som jag sen inte använder :S

2010-06-27 @ 15:19:01
Postat av: Hannah

åh min elsa <3

2010-06-28 @ 13:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0