3 saker som är irriterande

1. När lärare inte kommer på lektioner och så meddelar dem inte ens det.
Det här är så jääävla irriterande.
Det händer ofta men jag kan ta ett exempel som var imorse: Jag kunde för det första inte sova inatt. Sen när jag vaknar runt 6 tiden så mår jag inte så bra men var tvungen att gå upp för jag ska ju ha dans och det är viktigt att komma.
Erik som låg brevid mig hade sovmorgon imorse så han hoppades väll bara på att jag skulle säga att jag skulle skita i dansen. Men jag är ju som jag är och sa att jag inte alls tänker skolka för jag mår bara dåligt då.
Sen är Erik så snäll och skjutsar mig till skolan och sen åker han hem.
Jag står nere vid dansstudion med de andra tjejerna och fryser ihjäl. Läraren kommer inte. Ingen lapp står heller uppe.
Det tycker jag bara är så dålig stil. Vi elever ska alltid anmäla oss om vi är sjuka eller så men lärarna kan komma och gå som dem vill.
Jag kunde för övrigt sovit 2 timmar till och börjat samtidigt som Erik. Jag hade sluppit gå upp tidigt och packa dansgrejjer och spänt mig o.s.v. Men den som jag tycker mest synd om är Erik. Han har gått upp i onödan för att jag ska vara någon jävla präktig tjej som går på mina lektioner och aldrig skolkar.
Om vi ska ha den här läraren som vi skulle haft idag så vet jag inte om jag kmr bry mig om jag kmr eller inte i framtiden.

2. Vi fega svenskar
Det här tog jag upp vid matbordet igår. Om typ någon olycka (ex. någon ramlar ute på stan ) så står vi svenskar och bara glor på denna stackars människan. Man vill ju bry sig och se så det gick bra för den här personen men istället för att gå fram och frågar hur det gick så står vi bara och glor och låtsas bryr oss som värsta fegisarna.
Jag säger inte nu att jag är en ängel som frågar så varenda gång, för det gör jag inte. Jag är också jävligt feg ibland.
Därför är ett tips: Att bara gå fram och fråga hur den mår eller gå bara därifrån!! Man får försöka tänka så i den här situationen. Klart man kan avvakta lite men det jag menar som är så typiskt svensk är att man ofta står och pratar med sina vänner som att man skulle bry sig om den här människan som precis ramlat.
Det bästa är väll bara att avvakta lite försiktigt, gå därifrån utan att kolla tillbaka eller gå fram direkt och fråga hur det gick!!
Personligen tycker jag det är fel man bara går iväg ifall t ex en persn som haltar eller en gammal tant går och ramlar. Hur jävla svårt är det att bara gå fram och fråga hur det gick ?

3. Konflikträdda grundskolelärare
Nu
kommer en sak som jag går runt och stör mig på och det är dessa könsroller som vi har.
När alla killar är yngre får dem springa runt och busa, slå på varandra, vara elaka mot tjejer och slå tjejer. "För dem är ju bara killar och dem är ju så omogna och egentligen kära i oss tjejer". Alltså... Jag blir sååå arg på det här. Det är ju så att man inte vågar lämna sina barn i skolan längre.
Jag minns fortfarande hur lärarna kunde säga till mig från 6-års till högstadiet att killarna bara var omogna.
Som t ex i mellanstadiet hade jag jättedumma killar i min klass som var väldigt dumma mot mig bara för att jag var väldigt blyg oså. De kunde säga saker som att man var ful o.s.v. Samtidigt förstörde dem min inställning och har därmed gjort så att jag idag inte har någon studieteknik alls.
I högstadiet hade vi så sjukt omogna killar som sa elaka saker till tjejerna och jag minns en kille som hade problem och kunde slå tjejer riktigt hårt när han blev arg.
Saken var som så att de började säga skittaskiga saker till oss sen när man sa något tillbaka så tappade de kontrollen och slog oss. Sen om jag gjorde samma sak tillbaka så pratade lärarna med oss som hade bråkat.
En gång bråkade jag med en kille som bara var allmänt dum mot mig. Då säger läraren att de inte kan göra något eftersom jag har gjort likadant tillbaks. Men jag skulle väll aldrig bara få för mig att slå någon eller va dum mot någon om jag inte har någon anledning ?
Idag hör man hur lågstadielärare babblar om det där systemet som kallas för "genusperspektivet". Man ska alltså kalla varandra för sina egna namn. D.V.S att man inte får säga att "det var hon" eller "han". Dem menar att det inte finns någon könsfördelning.
Men ändå ska alla småpojkar få hålla på som dem vill och förstöra för andra medans tjejen ska vara duktig och fin. "För killarna är ju bara egentligen kära i oss" som lärarna säger. Ja men nu då när vi är vuxna och fått lära oss det här då ? Jo då kanske vi tjejer tror att killarna ska få gå och slå oss för att de bara bryr sig om oss. Inte konstigt att det är så mkt kvinnomisshandel. Grundskolelärarnas jävla fel är det.
Jag blir så trött på det här.
Om jag får en dotter så kommer jag verkligen lära henne att inte låta de där jävla konflikträdda kärringarna till lärare bestämma över henne och att om en kille är dum mot henne så ska hon göra likadant tillbaks.
Får jag en kille så ska jag se till så att han inte förstör för andra. Klart man får vara busig men någon gräns kan man väll ha. För man kan ju inte ta till det man får lära sig i skolorna iaf...


Nu har jag bara skrivit ut vad jag tänkt så det kanske är en massa stavfel men orkar inte bry mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0