Thailandsresan 2010 del 1



Jag minns när vi kom fram till Norrköpings pyttelilla flygplats.
Jag trodde det var massa människor där ändå men när jag kommer in med min stora väska så är det inte en ända människa där! Inte ens någon som jobbar där xD
Sen satt jag nervöst och väntade på att Erik med föräldrar skulle komma!
Fy vad glad jag var här :)
Sen flög vi på typ en timme till Helsinfors.




Vi fick vänta helt ensamna på Helsingfors flygplats till klockan tolv på kvällen.
Där var vi helt ensamna och hungriga som kanske syns på bilden ovan.
Resten av tiden sprang vi runt över hela stora flygplatsen helt själva och busade typ :)




TORSDAG:

¨

Framme i Koh Samui



Flygplatsen var utomhus fast med bara lite tak över där man checkar in och hämtar bagage.



När vi kom fram till hotellet sprang Klara och Matilda till oss jättelyckliga.
Här förstod jag inte alls vad som hände. Alla stod och grät glädjetårar men jag förstod inte.
Jag var bara helt chockad. Men så äre alltid efter att jag kommit till ett nytt land.
Då tar det ett tag innan man hämtar upp sig.



Eriks och min lilla bungalow :)



Vi kom ju som sagt på Torsdagskvällen så vi var tvugna att göra i ordning oss snabbt för att gå ut o äta.
Man kände sig helt ful & blek här.

FREDAG:





Här var klockan typ 1-2 på dagen.

Jag låg och fick manikyr&pedikyr av massor thailändare vid stranden.

Då tänkte jag på er där hemma då klockan var vid 7 och ni skulle upp till skolan era stackare.

Där hade jag det bra kan man säga!



Efter nån timmes solning







Poolen tog vi på kvällen :)





Innan vi duscha och gjorde i ordning oss på kvällen tänkte vi sätta oss på terassen.
Det blev lite komiskt precis när vi satte oss där! För dörren smällde igen och nyckeln låg därinne, jag var naken under mitt långa linne så då fick Erik springa efter nån som kunde öppna ;)
Ett tips till er som inte varit i thailand men ska dricka den där spydrickan så är bara röd och spygold god.
Den blåa och gula är sjukt äcklig tkr jag! :)





äter mat




föfest på matilda&klaras balkong.



Åker in till Green Mango.





innan det tog vi en drink :)

Åka hem och äta m&m.

LÖRDAG:





Blev en thaimassage denna dag :) Älskar thaimassage!



mat på hotellet som vanligt :)




'








Lite spel på terassen

SÖNDAG:





varenda morgon får man väcka Erik och säga att det är dags att gå upp för klockan är 9.



Erik vid frukosten





på stranden vid hotellet



På kvällen bjöd pappa finspångskillarna på middag :)



Så det är allt jag orkar nu.

tar ju en evighet att ladda upp bilder här hemma... Kommer flera sen.
Har tusentals bilder!


Kommentarer
Postat av: Maria

Välkommen hem till kylan. Kul att få se bilder från resan!! :D

2010-03-05 @ 13:05:41
Postat av: amanda

Haha tack :P Men känns inte så jättekul precis ;)

Det kommer komma massa fler bilder! :D

2010-03-06 @ 18:45:24
Postat av: Maria

Förstår dig, när man kommer hem vill man bara åka tillbaka.

2010-03-06 @ 21:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0