Du väljer själv!

hej jag måste bara blogga om en grej!
På extramatten satt jag och var skiithungrig, min mage kurrade redan på impen jättehögt flera ggr och sen då på extramatten kunde jag inte hjälpa att jag kom in i en annan värld.
Nu längtar jag bara till helgen. Sen längtar jag tills nästa helg.

Man lever ju ingenting under året? förutom fredagskväll, lördag och halva söndagen.
På somrarna är den tid då jag mognar som mest och inser saker med mitt liv. Det är då jag lever.
Nästan vad som helst kan hända och jag vänder alla saker till positivt hela tiden.
Det är då jag kan känna att jag väljer själv hur jag vill leva! Skulle något jobbigt inträffa på  höst/vinter så skulle jag bara dra ut på det eftersom man måste gå och prestera i skolan och då skulle jag bara må sämre och sämre.
Men på sommaren ifall min värld slår upp och ner så kan jag klättra upp hur lätt som helst från den nya sidan och jag hittar alltid tillbaks till mig själv.
Det är då jag inser att det största man har i livet är sig själv faktiskt!
Man måste vara ego. Sen om man har barn är det såklart det viktigaste man har men då ska man komma ihåg att det är viktigt att ha en bra grund i sig själv innan det händer.
Sen kan man ju självklart inse det när man väl är gravid då man inte planerat det.
Hehe konstigt att jag kom in på barn men det är ju det viktigaste man kan få.
Sen är familjen det viktigaste man har självklart! Och dina vänner också.
Varför är vissa folk med såna som bara snackar en massa skit för och bara kränker andra?
Det är en sån slöseri med tid.
Man väljer alltid sina val själv. Hur svårt det än är att inse så är det bara sanningen. Man kanske har ett skitliv men man kan ju inte tro att nån annan bara ska komma som en ängel och göra allt bra!
Som människa kan man inte göra någon bra, man kan bara inspirera någon annan!
Om man känner att livet är trist så är det bara att acceptera det!
Har säkert nämnt det förr men att acceptera något är det svåraste men det bästa man kan göra.
Många tkr nog att det är lätt för mig att säga kanske eftersom jag har en bra familj osv. Men man väljer själv sina val!
Man får acceptera att såhär lever jag men det behöver inte vara så för mitt liv ska inte vara såhär jobbigt. Sen bestämmer man vidare om det är så smart att t ex ta de där drogerna eller hamna i alkoholmissbruk istället.
Alltså, du accepterar, känner och väljer det du vill ha!
För livet är värdefullt och tänk egentligen vad mkt roliga saker man kan göra. Man kan ju göra vad som helst!

Förutom när man bara går i skolan som jag känner. Då väljer jag inte själv så de ska bli så jävla skönt när den är slut.
Då tänker jag iaf börja leva för fullt och inte bli sådär deprimerad under året som man alltid blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0