Klassisk musik ska skrämma iväg missbrukare

Ja, att det är inprincip bara alkoholister på finspångs centrum är det ju ingen som missat! Vi har nog nästan mest i Sverige om man räknar med den lilla ytan vi har.

När det är kyligt går dem in i parkeringshuset där det finns en ingång till ICA så då möter man på dem där vilket varken kommunen eller människora  tycker om.
Nu har dem kommit på ett sätt att lösa detta. De ska alltså spela klassisk musik för att skrämma iväg dem därifrån. Kostnaden ligger på 50 000.

Idag såg jag ett program på 24nt. Då intervjuade dem en missbrukande kvinna som satt i centrum. Hon tyckte såklart att hela idén var töntig, vilket jag också tycker.
För det första så kan man fråga sig varför spelar man just klassisk musik för? (haha vissa kanske tkr om det också ju?) Tror man på fullaste allvar att dem blir skrämda och går därifrån?
Nej, det tror inte jag för att dem har ingenstans att ta vägen. Dem skrikerpå hjälp så varför lägga 50 000 kr på sånt här skit när vi vet att det inte funkar?
De här pengarna hade vi ju annars kunnat lagt på vård åt dessa människor.
Det kanske är dags att fundera lite på hur dem har det.

Jag tror inte att någon människa har en framtidsplan att bli t ex en alkoholist. Alla människor har ett val, men uppenbarligen så har något i deras liv gått riktigt snett så varför hjälper man inte till på ett bättre sätt för ?
Och är det konstigt att dem samlas på ett och samma ställe ? Nej, för att dem har ju ingen annan ?
Istället klagar man på att det är obehagligt när dem sitter där dem gör. Men varför ska vi hålla på och börja tjaffsa för?


Ibland önskar jag att jag fick styra allt. Haha (Var ironisk om ni inte fatta)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0