sönndags/hösttips inför en ny vecka

Jag har verkligen känt mig så tråkig den senaste tiden. Jag vill vara snygg men jag orkar verkligen inte. Jag orkar inte bry mig om hur naglarna ser ut, mitt hår, sminka mig snyggare.

Jag orkar inte heller städa rummet eftersom jag ändå går ock fryser här hemma. Då vill jag bara vira runt mig i alla filtar som finns.

Men man måste bryta mönstret när allt blir sig likt hela tiden. Man orkar ju inte leva så.

På söndagar ska man verkligen passa på att fixa detta inför nya veckan som kommer! Speciellt nu på hösten också.

*Basta
*Bada badkar
*mys i soffan

*Ta en promenad

Tips för bastun:
Gör rent ansikte, plocka ögonbryn. Ta i en inpackning i håret och peela kroppen medans du sitter i bastun. Duka också fram kallt citronvatten och drick. Om du har tillgång till musik i badrummet så sätt på det. Men se till så att man verkligen kan ha det! (vill inte att någon gör det nu oså kan man inte ha det = livsfarligt!)

Tips för badkar:
Om du har tillgång till bubbel så sätt på det. Är det ett vanligt badkar så häll i massa goda badsalter. Tänd ljus, ha en kopp te och mysiga tidningar att läsa. En annan sysselsättning är att t ex fixa naglarna, ansiktmask o s v.

Tips för mys i soffan:
För det första, STÄDA hemma så att allt är fräscht och snyggt! Sen kan du mysa med tända ljus, en filt, te, choklad och en bra tidning.
Ta en dusch på kvällen och peela kroppen, inpackning och andra ovanstående tips. 

Tips för promenad:
Många är bakis på söndagar. Då är en promenad mitt allra bästa tips. Ut och gå, ta med en flaska med någon vitamindryck eftersom det känns lite lyxigare och brukar hjälpa mot baksmälla :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0