My lovely lunch


Okej. Om ni inte gillar sill så kommer ni tycka att detta är skitäckligt men jag gjorde i varje fall en egenkomponerad sillsallad och den blev skitgod. Jag borde ju göra en egen receptbok ju! :)

Recept:
-Gör en vanlig sallad med valfria grönsaker (jag la i vattenmelon så det blev somrigt)
-Blanda sallad med vinägrettdressing.
-häll upp på tallrik och lägg på lite sillfilé.
-Toppa med en äggklyfta och citronklyfta.

Matig dressing:
Blanda
-2 msk gräddfil
-En smula dijonsenap+vanlig honung
-Lite vanlig senap
-Liite majonäs
- hacka i resten av sillen+resten av ägget.
(Lägg gärna i hackad lök, jag hade dock ingen hemma)

Salta+peppra!!

Gott och nyttigt :)

Nu dricker jag kaffe med lättmjölk men det var inget gott så jag ska fortsätta på mitt svarta.
Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0