ExpediSON

Bild lånad från Facebook.

ExpediSON är nu över. Jag måste först och främst säga att jag har lärt mig sjukt mycket på det här. Jag har fått tillbaka min drivkraft i livet som jag tappade för ungefär två år sedan. Jag är en väldigt driven tjej men jag är en sån människa som är antingen eller. Antingen så fungerar jag eller så gör jag det inte, antingen så mår jag skitbra eller så gör jag det inte osv. 

Mycket jobb har legat bakom detta. Jag har nu lärt mig att det krävs mer av sig själv för att ens kunna få ut lite. Vi har jobbat på helger och sena kvällar för att lyckas få ihop någonting. Jag var med i marknadsföringsgruppen och där har man också fått slitit med att fixa sponsorer och göra reklam för allt. Men det har varit så kul och jag känner att det var en ny dör som öppnades nästan. Jag skulle kunna jobba med marknadsföring senare i livet. Men självklart så vill jag ju helst av allt uppträda.

Man har haft detta projektet i hjärnan dygnet runt sen november. Man har gått runt och tänkt och känt det hela tiden. Jag har verkligen levt i en annan värld.

Samtidigt som man är indelad i en grupp så ska man ju även framföra detta också på scenen.

 

Under skolföreställningarna så växte vi för varje föreställning kan man säga. Måste erkänna att många var riktigt slarviga så vi lyckades aldrig få till något genrep. Därför blev första föreställnigen som ett genrep.

Lördagskonserten var väldigt hysterisk! Saker som inte fick ske gjorde det ändå. Basen slutade fungera! Bakom scenen bad man typ till gud för att den skulle fungera till slutet åtminstonde men sen när vi står på scenen så funderar den ändå inte. Men det var bara att stå på scenen och le och låtsas som ingenting. Sen väl bakom scenen så var det sjukt stressigt med klädbytet som jag nämnt tidigare. Sen mitt i all hysteri så blöder en tjej näsblod så det var bara att hjälpa till + att för min del så var min klack helt sönder innan jag skulle ut på scen.

Trots allt detta bakom scenen så märktes det ju inte av publiken. Men man själv kände ju hur allt egentligen låg till. Fast i själva verket hade dem flesta ingen aning om det.

Här fick vi bra kritik av NT:s kultirsida igår. http://www.nt.se/kultur/artikel.aspx?articleid=6651895

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0