SJUKHUSET

Herregud!!
Allt började med en mardrömdsnatt mellan tils-ons.
Vaknade med världens bukvärk och det kändes som om hela magen gick sönder. Sen låg jag och tänkte att det kanske går över om jag bara ligger stilla. Så tillslut så kunde jag somna om. Sen på morgonen så går jag upp efter klockan 6 och då kunde jag varken stå, sitta eller ligga ner eller röra mig överhuvudtaget så jag ringde mamma eftersom att jag sov hos Erik.
Sen väckte jag Erik och sa att jag hade akutont i magen. Efter det blev jag helt yr, kallsvettig och ramlade ihop och dunkade huvudet i listen runt dörren.
Sen åkte Erik med mig in på akuten.

Jag var jätteledsen eftersom att jag missade mitt absolut sista räddningsprov i matte B för att kunna få G samt min mösspåtagning och dessutom en jätterolig dag med mina vänner. Alltså FATTA vilken otur!!

Hur som helst så ville jag bara bli bra igen. Jag fick gå till alla möjlige avdelningar och kolla olika saker innan jag skickades tillbaka på akuten. Då besluta dem att jag fick ligga kvar. Dem misstänkte blindtarmen.
Hela gårdagen så fick jag ta om massa blodprover eftersom dem inte hittade mina blodådror. USCH! Blodprov och sjukhus är bland det värsta jag vet!!
Sen var min mamma med hela dagen tills hela min familj kom och hälsade på. Dem drog vid 8 och då blev jag ledsen och lite ensam eftersom att jag bara hamnade med gamlingar typ..
Sen kom Erik och sa godnatt åt mig <33
Därefter har jag bara legat och glott på klockan typ. Fanns inte så mkt annat att göra.
Blev även inkörd i ett eget rum pga en tant som låg brevid mig lät som en skrikande elefant när hon snarkade och jag fick panik och tjöt. Blev ändå inte så mkt sömn för min del eftersom jag gick på drop och blev kissnödig hela tiden och så var jag tvungen att kissa i en potta och hämta personalen efteråt. Så himla fräscht.. Sen råkade jag dra ut drop-sladden också. USCH! Nej fy! Jag har verkligen haft ett av mina tråkigaste dygn...

Menmen. Idag blev jag utskriven och jag är SJUKT glad att jag inte behövde opereras iaf. Och nu kan jag ju vara med dem sista dagarna på studentveckan.
Idag måste jag vara hemma och sova. Är helt snurrig efter att jag inte ätit och druckit. Men ska försöka gå på musikalföreställningen imorgon. 
Nu vet ni var jag är och hur mitt liv ser ut för tillfället!!

Bjuder på en snygg bild på mig igår.

Kommentarer
Postat av: lisa t

samma sak hände ju mej :( vilken tur vi harr som slapp operation !! krya på dej

2011-06-09 @ 22:11:41
Postat av: Amanda

SV: Ja just det!! Visst är det läskigt att det bara kommer plötsligt? :P Helt sjukt! Men nu är det bra iaf. Tack så mycket :)

2011-06-10 @ 10:50:10
Postat av: Maria

Jag har varit med om samma sak, men dem trodde att jag hade njursten. Det är inget vidare! Skönt att du mår bättre!

2011-06-10 @ 14:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0