Allergi :( : (

Hej!
Vet ni vad? Idag vaknade jag upp helt utvilad klockan 8 med ett jättebra humör. Hade ju värsta morgonen att bara slappa eftersom att jag inte börjar förräns 12 idag. När jag väl är uppe så ser mitt ansikte inte så bra ut.. Idag kliar det verkligen ner mot halsen också. Funderar på om jag kan vara allergisk mot mandlar eftersom jag gått runt och ätit det dem senaste dagarna...
Hur som helst så får jag panik när jag stannar hemma men kändes ändå som bäst eftersom mitt ansikte måste bli bra! Gör svintont ju.. Så jag kontakta läraren och för en stund sen meddela han mig att han kommer att ställa in lektionen pga lite saker. Så fatta om jag hade åkt in iaf. Då hade jag fått vänt igen. Och min allergi hade ju inte blivit bättre av det.
Här är bild på min frukost. Ni lär inte få se mitt ansikte på ett tag...

Det är trots allt bra att vara hemma eftersom mitt rum är äckligt stökigt och jag har inte haft tid för att städe det dem senaste 2 månaderna :P Äckligt! Sen bör jag vila lite eftersom jag har har spänningshuvudvärk.
Nu ska jag fortsätta med städningen, sen promenad, sen plugga och handla.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag fick sådär i ansiktet och på halsen när jag var 17 år, men det visade sig att jag är allergisk mot parfymerat tvättmedel, vissa parfymer och krämer. Testade en ny bodylotion för några år sedan, det gick bra i två dagar sen var hela jag full med prickar och det kliade utav bara den, fick smörja med kortison :(

2011-03-11 @ 14:30:29
Postat av: Amanda

Okej. Jag fick ju så för ett par veckor sedan men inte lika farligt och då tänkte jag också att det var för att jag är känslig mot parfymerade saker så jag köpte en oparfymerad hudkräm och det hjälpte men nu har jag ju fått sådär igen trots att jag använt min oparfymerade hudkräm så jag vet inte vad det kan vara.

Men nu har jag också smörjt in med kortison.

2011-03-11 @ 15:57:23
Postat av: Maria

Jag kan få så av oparfymerade krämer också tyvärr, är bara vissa jag tål. Man får testa sig fram, om det nu är det du har alltså. Jag kan använda ACO produkterna på Apoteket och LDB bodylotion. Testade HTH för den är utan en massa skitämnen i, men den fick jag som brännsår av efter några veckor. Men om jag har parfymerat tvättmedel eller sköljmedel så får jag nästan direkt utslag.

2011-03-11 @ 20:05:46
Postat av: Amanda

Okej, jag anväder också ACO:s hudkräm. Det skulle kunna vara krämder och sånt eftersom jag också är ganska känslig mot sköljmedel och sånt. Men jag är inte så jättesäker på det eftersom att jag har ätit mandlar dem senaste dagarna och det är bara vissa perioder som jag går runt och äter det:P Men man vet ju inte... Får testa att sluta äta eller sluta använda vissa saker så kanske jag märker vad felet är :)

2011-03-11 @ 20:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0