Norrköping, Stockholm elleer resa?????

När man inte pluggar vidare efter gymnasiet så är det jättesvårt att veta vad man ska göra. Detta har jag tänkt sen dag 1 och nu har det redan gått ett halvår. Jag har verkligen panik!!!
Visst jag har jobb(fast inte i rätt miljö för mig). Men ärligt talat så skule jag kunna jobba gratis ifall jag bara fick göra det jag ville. Men så funkar det ju inte!
Jag har som många andra sökt en massa jobb i Norrköping. För jag stannar bara där ifall jag får något bra jobb. Men jag har ju inte fått något än. Är rätt trött på Norrköping också. Det är en trygg stad men jag skiter lite i tryggheten för jag briner för att testa nya saker.
När jag började plugga där så hade man sett allt efter en vecka.
Helst vill jag till Stockholm. Men då måste jag ju ha ett jobb!!
Men dit har jag velat i flera år nu. Så det kanske är lika bra att satsa. Samtidigt så måste jag va kvar ett tag här då så att jag tjänar ihop lite pengar.
Hittar jag ingen utväg så kanske det är dags att lägga alla pengar på en resa. Och så kanske man träffar nya människor som leder till nya saker.
Eller så väljer jag det trygga och nöjer mig med Norrköping satsar på ett bra jobb där. Den staden är ju lite gullig faktiskt. MEN NEJ! Då blir jag ju den där tjurkärringen som jag redan faktiskt har blivit av att vara kvar!


ÅH VAD SVÅRT!

VAD SKA JAG GÖRA?




Kommentarer
Postat av: hanna

Jo det kanske är så att vi drömmer om vad vi är rädda för haha!



Det är inte lätt att veta vad man ska göra, speciellt inte när man inte är nöjd med sin situation. Det enda jag kan göra är att vara ett bollplank så du får får prata ut om allt, kanske hjälper det lite <3

2011-11-30 @ 11:14:46
URL: http://hortegren.blogg.se/
Postat av: Amanda

SV:

Ja precis! Det är så himla lätt att fastna liksom!

Tack så mycket iallafall och detsamma <3 :)

2011-11-30 @ 11:36:26
URL: http://amandiies.blogg.se/
Postat av: PB

Jag är 30 och vet frtf inte vad jag vill göra. Ena dagen vill jag jobba kvar på Rb, andra plugga vidare och ibland blir jag sugen på att dra från stan jag med. Man får testa sig fram lite tror jag och fundera på vägen. Som jag sa till Erik för några veckor sedan så har ni ju alla förutsättningar att testa på olika saker som ni är sugna på. Passa på medans ni bor hemma och inte har en massa fasta räkningar och dyl. Jag flyttade hemifrån 2 månader efter studenten och har alltid haft en lägenhet och annat att betala för och därför inte dragit iväg. Res, lev och njut!!

2011-11-30 @ 14:22:09
Postat av: Maria

Ja det var från mig men det förstod du nog ;) hi hi

2011-11-30 @ 14:22:49
Postat av: Anonym

flytta till örebro vettja, det är ju ändå en relativt stor stad, ganska nära lilla finspång (lagom nära), och så har du ju faktiskt din syster här! och miiig :D haha

2011-11-30 @ 15:42:29
URL: http://evelinawall.blogg.se/
Postat av: Anonym

flytta till örebro vettja! :D det är ju ändå en relativt stor stad, ganska nära lilla finspång! (lagom nära) (; plus att din syrra bor här, och jag såklart :D haha!

2011-11-30 @ 15:44:23
URL: http://evelinawall.blogg.se/
Postat av: Anonym

ojdå, nu råkade jag skicka 2 st! haha

2011-11-30 @ 15:45:31
URL: http://evelinawal.blogg.se/
Postat av: Amanda

Sv, Maria:

Jaa men man har ju det! Och jag MÅSTE ta tag i det här nu för åren går så snabbt. Det har redan gått ett halvår liksom :O



Haha fattade att det var från dig :)

2011-11-30 @ 16:29:04
Postat av: Amanda

Sv:

EVELINA! Hahahaha det roliga är att du kommenterat olika ord på kommentarerna :p VIlket menar du egentligen ? ;)



Haha nee då! Men joo jag tkr Örebro är supermysigt!! Kommer jag på nåt att plugga som finns där så kommer jag dit! :D

2011-11-30 @ 16:31:01
Postat av: Maria

Det är 11 år sedan jag tig studenten och dem har gått i ett nafs. Jag tycker ändå inte att du ska stressa fram ett beslut vad du vill göra, det kommer sen ska du se.

2011-11-30 @ 17:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0