"Gratis träning ska få tjejer att minska i vikt"

Jag är så jävla förbannad nu!
Jämnt när man läser på finspångsidan i tidningarna om beslut som gjorts så är dom så jävla korkade!!
I denna artikel: http://www.folkbladet.se/nyheter/finspang/default.aspx?articleid=5805911
kan man läsa om att överviktiga tjejer på högstadiet ska få gratis träning. Alla tjejer på skolan (min lillasyster går på skolan, så har sett brevet) har även fått ett brev hemskickade om detta.
Först av allt så vill jag säga att jaaa det är bra att röra på sig och det är självklart att man ska få hjälp om man är överviktig MEN vem i denna känsliga ålder vill bli utpekad som överviktig? Och med tanke på alla ätstörningar och ideal som finns idag så är detta helt vansinnigt att man gör såhär! Och syftet med detta projekt är att dessa tjejer ska gå ner i vikt ? Jag tycker att det är så dumt med tanke på att målet egentligen borde vara att bara motionera mera. För oavsett vilken kroppsform man har så kan man ju ha både bra och dålig kondition. Och så är det ju alltid viktigt att äta hälsosamt också. Men man gör ju såklart som man vill. Men det jag menar är att man väljer att vända sig till en grupp som är överviktiga så att dom ska känna sig utpekade. I den åldern så är det värsta att bli utpekad. Varför vänder man sig inte till alla oavsett kroppsform?
Och framför allt! VARFÖR VÄNDER MAN SIG ENDAST TILL TJEJER?
Behöver jag ens säga att jag är förbannad?

Kommentarer
Postat av: Ida!

men va faaAn?

2011-10-20 @ 11:22:25
URL: http://idarehnberg.blogg.se/
Postat av: Amanda

Sv:

Ja eller hur! :O Jag blir så arg och framför allt feministisk nu. Varför bara tjejer? ÅÅH jag kan se dom som startade detta projekt framför mig nu. Att dom bara tycker att tjejer ska vara fina och smala. ÅÅÅH! Haha tur att jag har dig Ida för du fattar ju min frustration :P

2011-10-20 @ 16:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0