Slutaudition

I kvällens avsnitt av idol kunde man se mig på tv igen ;) Som tur var fick man inte se det jag gjorde på scenen (gjorde det värsta framträdandet ever) men typ i början när jag satt i bussen och sen även lite här och där. Men jag åkte ju ut sen :P Hehe. Men allt var en upplevelse ändå.
Jag åkte till Stockholm på söndagen. Visste endast vilket hotell jag skulle till och att ett möte var på kvällen. Sen visste jag ingenting. När jag kom fram och skulle checka in så sa receptionisten att en tjej som heter Rosanna ska bo med mig inatt och hon är redan på rummet. Då blev jag skitnervös. Jag sa hejdå till mina föräldrar och Erik som följde med mig. Sen råka jag hamna på helt fel våning och virrade runt först. HAHA!
Sen knacka jag på försiktigt. Jag och Rosanna började typ babbla på direkt med varandra och allt funkade jättebra. Hon är från Linköping dessutom.
Sen minns jag att vi drog på mötet och vi kom såklart in sist av alla.
Varken jag eller Rosanna sov nånting hela första natten, även fast vi hade tid. Men man var så spänd.
Klockan 5 ringde klockan och då skulle man upp och göra sig lite snygg också. Det kändes som man inte hade sovit nåt alls.
Sen frukost och sen drog vi till oscarsteatern och spelade in allt.
Sjuukt nervöst var det! Jag var i första gruppen och det gick så sjuukt dåligt så jag gick liksom runt hela dagen och väntade på att åka eftersom att jag var i första gruppen.
Menmen. En upplevelse var det allt och man fick ju träffa alla underbata människor.
Det tråkiga var bara att inte kunna gå vidare och visa vad man verkligen gick för.
Men nu, även fast jag känner motgångar, så ska jag inte låta mig själv styras av mina nedlåtande tankar om mig själv. Jag ska känna mig inspirerad att fortsätta och göra bättre ifrån mig nästa gång. För viljan sitter ju kvar!
Jag och min rumskompis Rosanna!

 

Här kan ni se avsnittet igen. Jag har gult linne och är med första gången på exakt 00:27 ;)

 



Kommentarer
Postat av: Maria

Ärligt Amanda så sjunger du jättebra! Tycker det är skam att så många gick vidare som varken kunde sjunga och så han som var så nervös. Han ville ju inte ens gå vidare. Du skulle ha fått hans plats! Stå på dig du kommer lyckas inom musiken ändå om det är det du vill.

2011-09-19 @ 13:03:12
Postat av: Amanda

Sv:

Tack så mycket Maria! Vad bra jag mår när du säger så!

Jag hade gärna tagit hans plats men det är ju som det är :P Jag kan ju inte påverka det dom bestämmer :P

2011-09-19 @ 18:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0