Idol 2011 Linköping

Japp! Idag tänkte jag berätta en sak som jag har hållt lite hemligt sådär!

En dag den 3 april så var det idolaudition i Linköping. Jag hade varit sjuk hela veckan och dessutom skrivit högskoleprov hela dagen innan så jag visste inte om jag skulle hänga på. Men jag gjorde det ändå. Det är ju inte ofta någt sånt händer nära där jag bor liksom.

Hur som helst så tog Lisa bilen med mig och Malin. Vi var där efter klockan 6. Köade inte så farligt länge. Vi kanske var inne lite innan 12 men väl där inne fick man vänta ytterligare ett par timmar.
När vi var inne så hade endast 13 gått vidare och det var ju en del folk där så jag hade verkligen inte räknat med att gå vidare till att få träffa den riktiga juryn.
Men så gick jag in självsäkert och sjöng för pre-castingjuryn som bestod av 2 personer (tror den ena var han som körar på allsång på skansen :P) haha oså fick jag sjunga lite mera. Sen var jag helt plöstligt vidare!
Jag sprang sen till alla mina vänner (många från min skola var där). Erik min förra klasskompis kastade sig över mig så att jag ramlade typ! Haha :P

Blev lättad men nervös inför den riktiga juryn.
Japp. Så var det!
Sen på tisdagen träffade jag den riktiga juryn.

Och ikväll så visar dom ifrån Linköping på tv4 klockan 20.00

Men eftersom att dom inte visar så mycket på tv:n av folket som sjöng för juryn så är det ju inte säkert att man är med. Jag har ingen aning hur det blir. Men man kommer iaf upp på tv4:s hemsida. Och det är jag ganska nervös för! Haha.
Nu vet ni lite vad jag hade för mig dessa datum då jag inte avslöjade det på bloggen.
Vi hörs efter programmet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0